"Twingly statistik"

måndag 15 juni 2020

Rastrundor...hundmöte...nya regler...




I morse var vi ute redan före klockan sju. Riktigt skönt väder då och vi mötte faktiskt två hundägare. Den ena med två cocker spaniels och den andra med en liten papillon..







Sedan tog vi långpromenaden vid tiotiden för att undvika värsta värmen...



...men jag tyckte att det var alldeles för varmt redan då





Robban började inte jobba förrän klockan 13.30 så han kunde följa med



Usch, jag stannade när jag hörde att en större bil skulle köra om oss. Jag gillar inte när bilar kommer bakifrån även om de åker på vägen och jag går på trottoaren...




Albin och Robban fick vänta in mig...





För övrigt har ingen av oss gjort några större ansträngningar idag...


Albin envisas med att ligga i solen och inte i skuggan under parasollen. Det är stekhett där ute...



Ser ju inte speciellt bekvämt ut att ligga på skrivbordet även om hon har en tidning under sig...





Leo ser ändå till att ha det bekvämt...






Matte tvingade Albin att ta en rastrunda vid 15-tiden. Det var 27 grader ute då...



Han satte sig automatiskt när de fick ett hundmöte. Han låtsades inte ens se hunden utan vände ryggen åt den...



Jag ville ju inte heller gå ut i värmen...






....men det var kanske tur för matte fick plocka upp efter mig.




Från och med idag 15 juni gäller nya regler för hund- och kattägare. Går att läsa på Jordbruksverkets hemsida.

Bland annat gäller detta för kattägare:

"Katter som rör sig fritt utomhus bör vara kastrerade, steriliserade eller på annat sätt förhindrade från att kunna  föröka sig okontrollerat", skriver Jbv i föreskrifterna.

Äntligen, säger matte..



Bild från JordbruksAktuellt







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar