"Twingly statistik"

lördag 25 september 2021

Ljuvligt väder....bilar och åter bilar...

 



Jag är ute på morgonrunda med matte för Robban kom senare. Han kom precis när vi kom hem. Han tog ut Albin då...






Här har många hundar pinkat märker jag...






Undrar vad Robban ska göra med dammsugaren? Han hittade inget fel och ingenting som hade fastnat. Han kunde inte begripa varför suget var så dåligt? 








Matte ropar på Albin ifrån hallen men han verkar lagom intresserad av att ta sin förmiddagspromenad...


 

Ut kom han till slut. Hög musik dånar från sporthallen. Det är dans på gång igen och det är full fart på knattarnas fotboll, som varje lördag



En liten dvärghund passerar snabbt förbi...






Nu får vi snart möte med en svart blandras som jag aldrig har sett förut...



Det var länge sedan vi gick den här vägen men nu har de tydligen asfalterat klart bakom ishallen...Det har varit riktigt skönt väder idag, sol och lagom varmt...



Bilar och åter bilar. Kommunen skulle behöva skaffa fram flera bilparkeringar, så de slipper stå på gräsmattorna. Det är både fotbollmatcher, ishockey och dans samtidigt och de flesta tycks åka bil....




Dags för matte att köpa mer frukt och grönt....










Och apropå bilar så tror matte att det kom närmare 100 st jänkare till torget och caféet. Det stod bilar precis överallt men allt har gått lugnt till. De kom vid tolvtiden och en del är fortfarande kvar....En limousine och en Corvette fanns bland alla andra bilar...och som en åskådare sa till matte. Här står det nog några miljoner...Den ena bilen finare än den andra...




Vi stod ju mitt i smeten och jag tyckte att det var lite obehagligt med alla stora bilar och den höga ljudnivån. Jag är ju lite skraj för bilar efter min tid som gatuhund...men matte skulle ju ta kort till Robban. Hon ångrar att hon inte tog hans kamera för alla bilder blir inte bra med mobilkameran...

Och apropå kamera så var det folk som ville ta bilder på mig också när jag låg på marken bredvid mattes elrullstol... efter ett tag lät matte mig gå hem innan hon fortsatte att ta några fler bilder...

Även om Robban och Lena har haft lite hjälp med extrapersonal idag, lär de nog vara supertrötta när de stänger kl 21 i kväll. Tur att de har sovmorgon i morgon, om nu inte maten har tagit slut så att Robban måste åka till Snabbgrossen i Eskilstuna i morgon bitti. Matte misstänker det...

Och de som var bjudna på 50-årsfirande i kväll hos Robbans kompis. Det kan de nog glömma helt...














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar