"Twingly statistik"

måndag 7 november 2022

Promenader i regn igen....

 


Vi kunde ta morgonrundan utan att bli blöta i alla fall och det får man ju vara glad över



...och höstlovet är slut ser jag, ja det hörs också





Albin tänkte nog, att nu är det slut på lugnet. De mötte "Bingo-mannen" och han märkte att Albin tyckte att det var jobbigt med den höga ljudnivån på skoleleverna... 



Det obligatoriska stoppet var viktigt. Det kunde ju ha tillkommit ny  information




Sedan kom regnet......





Albin hade ingen större lust att gå ut på någon längre promenad i regnovädret 



...för att inte tala om vad jag tyckte om det. Ut kom vi förstås, även om jag försökte vända i porten och gå in igen. Matte tvingade ut mig som vanligt men hon tog inga bilder på grund av att regnet vräkte ner. Matte blev till och med blöt innanför regnjackan och byxorna...



Matte blev tvungen att avboka tvättstugan idag igen men körde tvätt i vår maskin här uppe istället. Nu hänger det tvätt och blöta kläder från regnovädret på tork i duschrummet, både högt som lågt....





Jag tror och hoppas på att matte skippar vår kvällspromenad om inte regnet upphör snart och kvällsrastar oss snabbt bakom huset istället. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar