"Twingly statistik"

fredag 30 december 2022

Hungrig....inställda promenader...Gott Nytt År!

 


Jag skulle så gärna vilja gå till caféet men får inte det för matte..Hon vill inte att jag ska få korv så ofta, eftersom jag går upp i vikt så lätt. Verkligen trist eftersom jag är så sugen och hungrig är jag också..


Det var ett himla liv på ett par fåglar. De verkar bråka om någonting...



Och här sitter jag utanför apoteket. Matte upptäckte att en av hennes blodtrycksmediciner snart tar slut. Hon bad om förnyat recept genom 1177 och bara efter ett par timmar fanns receptet på apoteket. Snabbt agerat verkligen...





Albin ser Berner sennenhunden på långt håll och då drar han inte benen efter sig precis....


...annars har han inte speciellt bråttom





Eftermiddagspromenaderna är inställda pga allt smällande och inte gör det mig något. Precis just nu smällde det här ute på parkeringen. Så himla idiotiskt! Det ligger så mycket rester efter  allt skjutande här utanför och runt skolan och skräpar... 


Albin blir ju lite rastlös. Han vill ju gärna och har stort behov av att röra på sig, även om det ska gå i hans takt. Han är mer  rutinbunden än vad jag är också...





I morgon är det nyårsafton och det blir inte alls kul. Matte får hålla mig sällskap inne i duschrummet när det brakar loss som värst. Robban kommer och hämtar Albin vid 19-tiden, så får han sova hemma hos honom och Lena..Det brukar han göra just på nyårsnatten, eftersom matte har fullt sjå med att ta hand om mig...Iris bryr sig inte ett skvatt om något smällande eller annat oväsen utan uppträder lika avslappnat som vanligt...




och



Iris











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar