"Twingly statistik"

söndag 1 januari 2023

Överlevde nyårsafton...lindad...raketer...

 

Vi kom ut på morgonrundan lite senare i morse , efter den jobbiga gårdagen och nyårsnatten......



Jag tillbringade större delen av nyårsafton i duschrummet. Matte lindade mig för det känns i alla fall lite tryggare och så att jag kunde avslappna lite lättare. Dessutom fick jag två tabletter Aptus Relax...Strax efter tolvslaget somnade jag helt utmattad...


Så här lindar matte mig varje nyårsafton


Robban kom och hämtade Albin vid 19-tiden. Som vanligt tog Robban inga bilder men allt hade gått bra. Albin och deras katt Achmed kommer mycket bra överens, så Achmed blev ledsen  när Albin åkte hem igen. Det var nog bra att känsliga Albin slapp vara hemma, eftersom han påverkas av mitt beteende och min rädsla. Han var inte alls lika rädd hos Robban, även om det nu inte smällde lika mycket där som här mitt i stan.

Robban skickade ett sms till matte vid 23.30-tiden och undrade hur det gick för mig? Just då var "firandet" som värst här ute. Idag hörde matte att några idioter hade kastat raketer mot människor på huvudgatan som går parallellt med vår, just vid den tiden. Två polispatruller kom och då blev de målet för raketerna. Dessutom brann det i sopcontainrarna som matte och jag brukar besöka. Så urbota dumt och onödigt!





Jag har gått två längre promenader idag och det medan det var ljust ute


En hel del intressanta dofter upptäckte jag men vi mötte inte en enda människa eller hund på någon av promenaderna och inte under morgonrundan heller....





Robban hade tagit en promenad med Albin men han fick ta sin långpromenad med matte när han kom hem...



Han hittade förstås många spännande dofter också, men det var lika folktomt ute då också.....






Den här retstickan har utmanat ödet som vanligt. Matte tror att hon har gjort det till en sport..Hon vill att matte ska flytta på henne helt enkelt...




Och just nu var det någon idiot som smällde av en raket här på baksidan av huset...Får hoppas att det var en engångsföreteelse, även om jag inte tror det...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar