"Twingly statistik"

fredag 27 januari 2023

Trist dag igen...stirrar...smällare

 


-6 grader och frost på marken i morse



Och där går den fina Berner sennenhunden. Den verkar vara nyfiken på mig





Matte hann ta morgonrundorna och Albins långpromenad innan hon var tvungen att ringa till Robban och be honom att gå ut med mig och det gjorde han. Albin fick följa med också, för annars hade han blivit ledsen. Han gillar ju Robban så himla mycket...

Sedan kom Robban tillbaka vid 14-tiden för att ta ut oss på en promenad igen.


Då hade han med sig en "Dagens lunch" till matte, som var en köttgryta och som hade tillagats av Lotta (extrapersonal). Den var jättegod, enligt matte.




För övrigt har dagen varit jättetrist





Matte undrade vad jag låg och stirrade på? Tyvärr kunde jag inte svara men hon såg då ingenting. Det händer lite mysko saker i den här lägenheten, så det är inte ovanligt att jag, Albin eller Iris stirrar in i någon vägg emellanåt...





Och nu är helvetet igång igen...Robban kommer snart för att kvällsrasta oss. Jag kommer att vägra att gå ut på baksidan av huset...Att de aldrig slutar med de här dumheterna...






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar