"Twingly statistik"

tisdag 24 januari 2023

Hundmöten....sirener...vaktar...

 

Idag tror jag att stans alla hundar var ute och luftade på sig idag och självklart blev jag utskälld ett antal gånger. Här är det en liten svartvit blandras som blev helt rabiat när den fick syn på mig...


...och så var det en chihuahua som också hade tydliga åsikter om mig





Albin hamnade mitt bland tjutande sirener i en brandbilsutryckning till skolan. Matte vet inte om det var en brandövning eller om någon elev hade tuttat på i en papperskorg igen? Alla elever hade rusat ut och fanns på andra sidan av skolan. Vi får väl hoppas att det var en övning...



Albin har fått syn på en schäfer men den fortsatte åt annat håll..Snopet!





Jag har även mött väluppfostrade hundar. Här var det två cocker spaniels som inte brydde sig ett skvatt om mig....


...och sedan kom först två dvärgtaxar som jag inte har sett tidigare och strax därefter kom en mycket fin borzoi. Ingen av dem brydde sig om mig. Så skönt att slippa bli utskälld jämt!





Det var ett tag sedan som Albin fick gå den här vägen, så då var det förstås extra viktigt att läsa av stolparna...



Han fick också ett flertal hundmöten och skötte sig alldeles utmärkt varje gång




Här ligger jag och vaktar vid ytterdörren. Det var ett himla spring i trapphuset idag och det gillar jag inte...





Jag undrar vad Iris funderar på egentligen? Något lurt förstås..





Matte var iväg och köpte honung och ägg av Anneli ur luckan på caféet..Och i morse fick Robban följa med matte till Ica för hon behövde bärhjälp...

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar