"Twingly statistik"

lördag 21 januari 2023

Knaggligt underlag...nymåne...kaninens år

 


Det hade frusit på i natt, så det blev ett väldigt knaggligt underlag..


Jag hade lite svårt att slita mig härifrån. Så intressant doft...





På vissa ställen är det ren barmark...






Albin är ute på sin långpromenad. Det är -2 grader men blåsigt och riktigt råkallt


Hur mycket än Albin spanade så såg han inte till någon hund på hela promenaden. Här var det ett litet barn som satt i en snöhög som tilldrog sig hans intresse...Det kunde ju ha varit en hund...





Och jag fick börja med att följa med till sopcontainrarna med förpackningarna som matte skulle ha kastat häromdagen men då kom snöovädret i vägen..


Jag såg i alla fall en hund under min promenad och självklart blev jag utskälld av den lilla terriern...





Stör mig inte när jag sover! Iris gillade inte att matte skulle  använda elrullstolen...




Det är nymåne i Vattumannens tecken. Detta är en mycket positiv kreativ nymåne som kan ge inspiration till nya idéer och tankar. Nu kan du få utlopp för mycket av din lagrade energi samt få en positiv puff in i framtiden. Plötsliga oväntade positiva händelser kan ske inom den närmaste månaden. Det kan gälla ny kärlek, nytt jobb, ny bostad, ny hobby eller något annat som du har längtat efter och hoppats på. Tro på dig själv! Lita till din intuition! Som alltid vid nymåne är det en bra tid för nystart. Det kan gälla att ändra livsstil, till bättre kosthållning och motion samt att sluta med rökning och andra missbruk och ovanor.
Vid nymåne är det också större risk för trafikproblem och att tekniken strular...



Nu går vi in i Kaninens år enligt den kinesiska astrologin ( Hare eller Katt kallas året i vissa asiatiska provinser)


Det kinesiska nyåret infaller aldrig på ett bestämt datum, utan alltid vid andra nymånen efter vintersolståndet, alltså någon gång mellan 21 januari och 19 februari. I år infaller det kinesiska nyåret den 22 januari.

Nyckelord för året: diplomati, medkänsla, familj- och sällskapsliv

Den som vill läsa mer om mattes förutsägelser inför kaninens år kan göra det på hennes hemsida hundkonsultsonja.se 











































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar