"Twingly statistik"

lördag 14 januari 2023

Duschrum....skjutbana...kort promenad

 


Hela gårdagskvällen tillbringade jag i duschrummet. Tänk att smällandet aldrig kan ta slut...Jag får panik, Albin blir orolig och matte förbannad...





Tidigt i morse stod paketet från apotea.se utanför dörren. Verkligen snabbt levererat!  Nu har jag och Albin fått Max relax i maten. Hoppas nu att det fungerar lugnande. Varken Albin eller jag reagerade på att pulvret var blandat i maten...






Robban kom för att ta morgonrundorna med oss. Vad hände då? Jo, ett jäkla skjutande kom från skjutbanan. Det tog "evigheter" innan jag kunde utföra mina toabestyr...

Robban som skadade knäet igår och knappt kan gå eller stå, kom sedan vid 14-tiden och tog en kortare promenad med oss hundar..Han klämde knäet mellan elrullstolen och entrédörrens  karm då han skulle få in elrullstolen. Det går ju inte att varken köra eller styra när det är punka på framhjulet, så det var bökigt värre att få in den tunga elrullstolen, först in i hissen och sedan hit in. Trångt är det också, vilket inte gjorde saken lättare.

Han fick linda knäet för att stabilisera knäskålen och då kändes det lite bättre. Dessutom fick han med sig ett knäskydd som matte inte använder och som nog passar honom bättre.

Han kommer tillbaka hit vid 18-tiden för en kvällsrunda...Hoppas att det är tyst ute då...




En granne till oss gjorde en större beställning på caféet tills idag med både förrätt, varmrätt och dessert, så de har haft lite att göra förutom de vanliga kunderna. De har också ett gäng som kommer varje lördag för att äta räksmörgåsar...





Matte har inte gjort många knop idag men hon bakade en glutenfri äppelpaj



....och kollade på skidskyttestafetten, där det inte gick speciellt bra för svenska laget




...och så tog hon ett skönt fotbad















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar