"Twingly statistik"

tisdag 10 januari 2023

Slut på friden...smällare...klantigt...

 

Nu är det slut på friden för idag började skolan igen efter jullovet.





Matte fick ta en omväg hem med Albin på morgonrundan för det var ett herrans liv på skoleleverna. Albin gillar det inte alls...




Matte började med storstädning men får fortsätta i morgon, eftersom kroppen sa ifrån.

Robban kom och fyllde på luft i däcken på elrullstolen. Han hjälpte även matte ner till källarförrådet med alla julgrejer och så fick han klippa bort en tova ur Iris päls, innan han var tvungen att återvända till caféet....


Iris har lärt sig att hon får en godisbit efteråt om hon är duktig och det var hon idag..





Matte åkte och köpte ägg av Annelie, innan hon tog ut oss på våra promenader.





Albin fick sedan ta sin vanliga långpromenad och inget speciellt hände under den. Inte en enda hund såg han till heller, hur mycket han än spanade...





Jag förstår att Albin reagerar på elevernas högljudda skrik för det är inte måttligt vad de låter...



Här har det bildats en mindre sjö...




Vi hann inte mer än hem förrän smällandet satte igång och det var inga små puffar direkt utan det lät som rena explosionerna. Både jag och Albin blev jätterädda...och just nu smäller det som attan på baksidan av huset...





Matte tvingade ut mig på en kortare promenad på eftermiddagen för hon sa att jag måste kissa och efter många om och men gjorde jag det. Sedan blev det bråttom hem...






Albin hade inte heller någon lust att gå ut men blev ju tvungen förstås. Han fick ta en lite längre promenad....






Klantiga matte skulle koka potatis innan hon värmde upp sin köttgryta. När hon sedan skulle hälla av potatisvattnet, slinter hon med kastrullen så potatisen hamnar i diskvattnet i hon bredvid...Matte åt köttgrytan utan potatis. Albin och jag fick ett par köttbitar i vår kvällsmat...Så gott!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar