"Twingly statistik"

söndag 16 november 2014

Kursavslut på vardagslydnaden....




Idag var det avslutning på kursen i vardagslydnad. Många deltagare tyckte att jag verkade ovanligt glad och det var jag eftersom jag har fått vänta i två veckor på den här dagen. Som jag har längtat.....tyvärr saknades två hundar idag. Mest synd om dem tycker jag......




Det har varit så kul att träffa alla hundarna på kursen och Rover i synnerhet. Jag lekte till och med en stund med honom idag……..



Det var mycket rått och kalla vindar så matte frös riktigt ordentligt. Hon har tagit bilderna men hon skakade så mycket så många bilder är lite suddiga…..


Det var inte bara matte som frös.....


Vi gick igenom alla momenten som vi har tränat på: sitt, stanna, stanna kvar, gå-fint-i-koppel, platsliggning, inkallning, hälsaträning både på personer utan och med hund, nej-och varsågod-övning, gå framför, gå bakom, sitta tyst uppbunden,  söka matte/husse i skogen, ja, jag kommer inte ihåg allt....Jo, varje hund skulle kunna visa upp en "konst" som hon eller han har lärt sig. Vi fick den uppgiften i läxa redan vid första kursträffen. 

Alla hundar var jätteduktiga på alla momenten, ja till och med jag......och till sist fick vi hundar leta korv i träden......



Här ska vi kunna sitta stilla medan en hund passerar tätt förbi oss. Det är Rover som går på de här bilderna...







Ella och Stitch sitter så fint.....









Platsliggning....

Ett gäng orienterare syns i bakgrunden. De dök upp precis överallt så snacka om störning i träningen men inte någon av oss brydde sig om dem, hur nära de än kom....och det fick vi förstås beröm för....





Pepsi och Stitch (dvärgschnauzer) tillhör samma familj och är släkt med varandra....och Ella har löpt klart nu.....




Pepsi och Ralf undrar nog vad jag och Robban pysslar med.....







Här ska hundägaren kunna gå några varv runt oss hundar medan vi sitter kvar utan att röra på oss....inga problem....


...samma här....



Robban hade det jobbigt för han har skitont i nacken och kan inte röra huvudet sedan igår......



Inte helt lätt att träna två hundar samtidigt. Moa vill tydligen inte sitta som ska göra medan Tony är jätteduktig.....




...och Molle är riktigt duktig han också...



Här har både Ella och jag hittat några spännande dofter...

Inte bara orienterare dök upp utan det var även en massa barnfamiljer i området men vi brydde oss inte om dem heller.........


Moa väntar på att kallas in......




....och här är det Ralf som väntar....





...och nu är det Pepsis tur...



Robban har ropat på mig.....full fart framåt....



Rover går framför sin husse nerför stigen. Han hade förstås inga problem med att gå vare sig framför eller bakom.....



Ella hälsar på Robban.....Hon får inte hoppa på folk som hon gärna vill göra när hon hälsar.......Idag var hon jätteduktig.....





...här hälsar hon på Rovers husse....










Här nedan visas "konster" som några av hundarna inte har kunnat tidigare....


Tony har lärt sig krypa......



Rover skäms



Moa dansar.....





Ella spelar död....






och duktiga Ralf kunde också dansa på bakbenen...












Jag, Rover, Stitch, Pepsi, Ella, Moa, Tony, Ralf och Molle



Det trista är ju att kursen är slut nu….Matte delade ut diplom till deltagarna  och godispåsar till oss hundar......ja, jag fick också en för annars hade det väl varit orättvist.....


Många av deltagarna vill fortsätta i vår.....Hoppas att det blir så......Matte kan inte ha kurser i vinter för hon får så ont i kroppen av kylan.....synd...



Jag kände mig lite deppig när vi skildes och skulle åka hem.....men jag blev glad när jag fick en present av Rover. Han visste tydligen att jag älskar kycklingpinnar för jag fick en stor förpackning.....matte fick också presenter och det blev hon ju jätteglad över förstås....














Så här har det sett ut sedan vi kom hem för jag är verkligen trött nu.....









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar