"Twingly statistik"

måndag 5 januari 2015

Lösspringande hundar....


Usch, idag kändes det mycket kallare ute än de -2 grader som termometern visade……


I morse var ett flertal hundar ute på morgonrunda samtidigt som jag var det...Där borta går två stora bruna hundar som jag har stor respekt för...De ser lite "farliga" ut.....




Som vanligt kollar jag in fåglarna.....















Matte hade tvättstugan i morse. Samtidigt som hon skulle gå ner för att hämta den färdigtorkade tvätten så kom Carina. Hon hade väntetid mellan körningarna som vanligt. Carina var trött. Hon börjar ju fem på morgnarna så när hon hade käkat frukost så somnade hon på soffan. Hon var ledig fram till 13.30 då hon åkte igen…..

Medan hon sov var matte och jag ute på en promenad.






Och inte finns det något godis i trädet....





...och inte på marken heller....













Plötsligt kom två småhundar springande i full fart mot oss, en svart och en vit liten hund. Längre fram på gångvägen gick deras ägare men hon märkte ingenting. Den vita hunden tvärnitade och stack snabbt tillbaka igen men den svarta stannade på behörigt avstånd framför mig. Matte sa till honom att sticka iväg till sin matte men han stirrade bara kaxigt på mig. Till slut blev jag irriterad och morrade åt honom. Då vände han och sprang iväg han också………

Inte undra på att hundar försvinner eller råkar ut för olyckshändelser när ägarna inte håller koll på dem utan låter dem springa vind för våg sa matte som tycker att det är oerhört oansvarigt och det håller jag med om.....Vi var faktiskt intill en trafikerad väg också.....












För övrigt hände inte något särskilt idag….


Robban skulle jobba nattpass nu i natt men en arbetskollega ville byta pass med honom så han jobbar i morgon natt i stället……och det var väl tur för Iris har lagt sig tillrätta i hans väska…..



Iris sover riktigt djupt...













Här har jag samlat ihop min djursamling som jag är mycket rädd om....









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar