"Twingly statistik"

måndag 16 februari 2015

Frallor....nötfärs...iskalla vindar....



Jag blev jätteglad när jag fick syn på Carinas buss. Vi var ute på morgonrundan matte och jag när Carina kom.


Har fått syn på bussen.....



Jag hoppade och skällde av glädje medan jag väntade på att Carina skulle komma ur bussen. Matte höll fast mig för hon ville inte att jag skulle springa ut på parkeringen för det kunde ju komma någon annan bil. Till slut kom hon i alla fall….







Carina hade köpt med sig färska frallor som hon skulle äta till frukost. Matte vill inte ha för hon äter helst inte vetebröd men jag hörde nog att hon tänkte äta en semla i morgon för att det är fettisdagen då. Hon äter en semla om året och det är bara på den dagen.

Självklart fick jag godis av Carina som vanligt. Hon är verkligen jättesnäll.....
















Annars har det varit riktigt ruskigt väder idag. Det har blåst hårda iskalla vindar. Även om det bara är nollgradigt så känns det mycket kallare. 

Robban har gått de övriga promenaderna med mig för matte vill helst inte vara ute i blåsten om hon slipper. Jag har inte heller haft någon större lust till det. Robban tvingade mig att gå en längre promenad på eftermiddagen när jag helst ville vända och gå hem på en gång.




















Matte har kokat ett nytt lass hundmat till mig, denna gång med nötfärs, korngryn, broccoli och morötter. Det var riktigt gott det med även om jag föredrar större köttbitar….























Dags för vilopaus....
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar