"Twingly statistik"

lördag 21 mars 2015

Eländes elände....ryggskott.....



Oj, så glad jag blev när jag kom ut i morse och såg all snö. Matte blev inte lika glad. Även om hon inte sa något så fattade jag det direkt…..


Så mycket snö det har kommit under natten.......Kul!



Vi var så gott som ensamma ute i morse men plötsligt hörde jag ett märkligt ljud....Vet inte var det kom ifrån eller vad det var?




Många spännande spår och dofter hittade jag...




Där borta kommer i alla fall en hund.....




 Vet inte vem det är? Nej, ingen som jag känner.....











På förmiddagen åkte vi  till Haninge för matte skulle göra ett par inköp. 



Bilen var helt igensnöad så Robban var tvungen att ta bort den först......

Matte hade en massa sopor som först skulle kastas också....





Egentligen vill jag inte åka med i bilen.....




Matte, kan vi inte stanna hemma?




Plötsligt dök grannkatten upp bland bilarna....





















Vi åkte till Grizzly och då händer det som inte fick hända. När matte kollade i frysboxen med färskfoder drabbas hon plötsligt av världens ryggsmärta. Hon har troligen fått ryggskott. Robban fick ta hand om inköpen. Butiken var full med både folk och hundar då Grizzly gav 25% rabatt på en vara till sina medlemmar just idag. 



Allsafe bilsele


Matte köpte en ny bilsele förutom färskfodret. Det var en stor och spännande butik för oss hundar tycker jag så dit kan jag åka fler gånger….


Kyckling


Nötvom


Matte vill ha lite färskfoder på lager så hon köpte nötvom och kyckling.












Något mer ärende blev inte uträttat eftersom matte hade sådana ryggsmärtor så att hon inte kunde röra sig. Hon skulle egentligen köpt ett par skor i Ecco-butiken men det får hon skjuta upp. Ännu så länge kan hon ju använda kängorna eftersom vi har fått vinter igen men vilken otur ändå......



Jag gillar inte att matte har så ont. Hon kan inte böja sig ner, inte sitta och knappt stå. Det lär bli problem i natt. Matte halvsitter ju i sängen med massor av kuddar bakom ryggen  nu när hon har en så envis slemhosta. Det går inte att ligga ner. 




Vet inte hur hon ska klara av den här natten nu när hon inte kan röra sig. Matte får nys- och hostattacker och det gör tydligen skitont i ryggen och långt ner i benet varje gång……

Och matte som inte har tid att vara sjuk nu…….











Robban kom hit för en stund sedan och gick då en promenad med mig. Nu är jag dötrött efter dagens äventyr……


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar