"Twingly statistik"

fredag 26 augusti 2016

Trött...bad...späckad helg...Hundens Dag




Fortfarande trött....











Vi tog en promenad längs Gröndalsviken idag igen




Albin är inte lika intresserad och snitsig på att leta efter godis i träden som jag är




...men han fick i sig några godisbitar i alla fall även om jag tror att han lämnade någon kvar. Han är säkert för trött i huvudet..




Jag lämnar dock ingenting utan trädet undersöks väldigt noga



...och här hittade jag en bit




Sedan skulle förstås Albin bada










...medan jag tittar på och hoppas att han är klar snart



Sedan kom vi till badställe nummer två och självklart skulle han i där också



Kul har han i alla fall



Jag stannar på behörigt avstånd. Jag och vatten går inte ihop



..och så hoppade han i vid småbåtshamnen också




Tror att han kollar efter mig












Promenad innan kvällsmaten


Spännande dofter måste undersökas




...men det märks att Albin fortfarande är trött för han bryr sig inte så mycket om att nosa och markera som han brukar göra stup i ett annars




....som sagt så är han inte intresserad av något just nu och han går i slowmotionsteg




Albin och Robban väntade på mig medan jag var på toa









Den här helgen är späckad av evenemang här i centrala Nynäs och i hamnen. Det är bo- och företagsmässa, skärgårdsmarknad, tivoli, föreningens dag och Hyundai Cup.

Man kan åka helikopterturer över stan och helikoptrarna har cirkulerat över oss mest hela dagen....Det verkar populärt med andra ord...















Det är internationella Hundens Dag så ett stort GRATTIS till alla hundar!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar