"Twingly statistik"

måndag 28 november 2016

Stormvindar....bus....hopp




Igår var det värsta stormvindarna och det var riktigt kalla vindar.




Carina och matte besökte julmarknaden i stan men den var helt värdelös tyckte de båda två. Enbart de riktigt små barnen kan ha haft något utbyte av den då de kunde få träffa tomten och så fanns det två ponnyhästar som de kunde få rida på.....

Nästa helg är det julmarknad i hamnen och den brukar vara välbesökt och bra...






Nu skulle Carina in till Nynäs ändå så resan blev väl inte helt i onödan. Hon skulle lägga in sina sommardäck i förrådet här så hon slapp köra omkring med dem inne i bilen i evighet.


Dessutom blev hon bjuden på te och lussebullar som matte bakade häromdagen. De var jättegoda tyckte hon....








Öronen fladdrade av stormvindarna






Några spännande dofter hittade vi i alla fall





Vid småbåtshamnen tog vindarna i ordentligt...




Plötsligt fick Albin rena nippran



.....och blev som tokig



Han brukar busa med Robban på det här viset men vädret var inte det bästa vad gäller lek och bus...














Det har kommit lite snö i natt med betoning på lite. Vinden har mojnat något men det är kallt...



Albin hittar intressanta dofter överallt









...och alla hundar måste han kolla in. Här är det tre småhundar som passerar förbi



Undrar om han tror att det är Robban som är vid garaget?




Matte och jag är ute på en längre promenad



...och då får hon för sig att jag ska hoppa över ett par hinder på hemvägen



Aldrig i livet att jag hoppar över den här




Jag är väl inte dum heller! Jag gick runt hindret i stället. Matte blev inte så förvånad om jag säger så...



Då tog hon mig till ett lägre hinder men jag låtsas koncentrera mig på något helt annat




Jag hoppar väl över då så vi kan gå härifrån någon gång









På eftermiddagsrundan hamnade vi mest i en massa löv




...och det gjorde tydligen Albin också men där ser det mer fruset ut







Robban ringde för någon timme sedan. Han var minst sagt dötrött. Han skulle äta middag, ta en dusch och sedan gå till sängs för han måste upp klockan tre i natt igen. Ja, herregud...



Han berättade att hans supersnälla kompis har lagat hans bil trots att Robban sa till honom att lugna sig till nästa helg när han kommer hit till Nynäs. Det var ju inte meningen att kompisen skulle ligga och skruva på Robbans bil hela helgen. Nu är det alltså bara att tuta och köra tills nästa grej går sönder. Tror att Robban har bytt det mesta på den bilen....








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar