"Twingly statistik"

onsdag 1 februari 2017

Morgonrundor....kattpiss






I morse gick jag dubbla morgonrundor, först matte och jag och ett par timmar senare med Albin och Robban men här är vi på väg till bilen på parkeringen.

Matte kom efter oss, kånkande på en massa sopor som skulle kastas som vanligt. De tar aldrig slut men anledningen till att vi skulle ta bilen var att matte skulle iväg och köpa väggfärg för ett rum hos oss måste målas om.



Matte, jag vill inte åka bil....




...men jag hade förstås inget val








Väl hemma igen tog vi en långpromenad längs Gröndalsviken innan Robban var tvungen att åka. Han börjar jobba jättetidigt i morgon bitti men han kommer hit på fredag igen.


Det blåste lite kyligt idag...




Tjockt med is var det här vid strandkanten





Albin hittade flera intressanta dofter




Albin kollar in ett gäng änder....




Det såg onekligen kallt ut för änderna som guppade runt där ute





Det var ett fasligt liv på några fåglar uppe träden




Albin vill väl gå vidare...











Jaha, nu var det dags. Iris har pinkat i Albins dagbädd trots att det var rena handdukar i hennes egna "kissbädd" och rena kattlådor i badrummet. Matte blev inte direkt glad kan jag meddela....



...och nu ligger Iris själv i den aktuella dagbädden. Hon har inte vett att skämmas den katten...













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar