"Twingly statistik"

måndag 16 oktober 2017

Paus...avslöjad....nattlampa



Jag har haft en paus från bloggandet men det har inte hänt något speciellt under dessa dagar. Vi har tagit de dagliga promenaderna och så har vi tillbringat en hel del av tiden i bilen. Har vi inte suttit utanför den kinesiska akupunkturkliniken och väntat på matte och Robban i två timmar både i fredags och idag. Båda två får ju behandling nu och den är verkligen effektiv mot smärtorna. 

Dessutom var vi iväg till byggfirman och till IKEA och gjort en massa andra ärenden häromdagen...



Idag var det jätteskönt väder så då låg vi ute i trädgården på eftermiddagen medan Lena och hennes son grundmålade fasaden på uterummet....Robban sysslade med lite annat pyssel....











Här rastar Robban oss utanför djurkliniken för matte skulle köpa kattsand där. Sanden var betydligt billigare där än i djurbutiken.




Trots att Albin är så rädd för veterinärbesök så ville han in dit. Mysko!



...medan jag som inte har några problem med det ville därifrån så fort som möjligt





Och jag blev avslöjad! Jag hoppade självmant in i bilen och det utan ansats. Något jag aldrig har gjort tidigare






Jag blev lite generad när jag förstod att jag blev avslöjad. Både matte och Robban har ju trott att jag inte kunde hoppa in för att det var lite för högt. Men saken är ju den att jag inte gillar bilåkning men det är ju bättre än att behöva besöka veterinären. Av två onda ting.....














Kollar in en liten terrier som tydligen inte gillar varken mig eller Albin




Albin var mer intresserad av en spännande doft










Matte köpte en nattlampa till Albin idag. Han är mörkrädd så matte har låtit fönsterbelysningen vara tänd på nätterna i Albins rum men de lyser lite väl starkt i mörkret. Det blir riktigt svart i rummet när persiennerna är neddragna. Matte tycker att en nattlampa blir bättre. 

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar