"Twingly statistik"

torsdag 21 december 2017

Fuktig luft......vintersolståndet....




Matte följde med på en längre promenad idag. Inte så mycket snö kvar men det är riktigt halt bitvis...



Albin och Robban väntar medan jag måste utföra mina behov..



En stor kranbil bullrar jättehögt så jag blev tveksam till om jag skulle fortsätta förbi den





...och här väntar vi medan flera förskoleklasser ska få passera förbi. Matte vet ju att jag inte är så jätteförtjust i barn som kommer i grupp. 




En pojke frågade om Albin hade tappat sin svans? Vi vet ju inte vad som har hänt med den men han har sett ut så här sedan tidig valpålder enligt bilder på honom från den tiden...







Ett par timmar senare tog matte och jag en ny promenad...


....här står jag utanför Coop. Matte skulle både lämna och hämta postförsändelser och hon var inte ensam om det förstår jag




....och så blev matte tvungen att besöka hälsokostbutiken för att köpa hostmedicin. Inte alls snällt att jag ska behöva stå precis utanför pizzerian och andas in goda matdofter men det fanns tydligen ingen annanstans att binda upp mig. 

Den här fuktiga luften är inte alls bra för mattes luftrör och astmabesvär. Snacka om att varken hon eller jag kan sova på nätterna då slemhostan sätter igång som värst....


....lindrar bra












Albin är lite sur för att han inte fick följa med Robban. Han är bjuden på mat hos Lenas föräldrar och kommer tillbaka tills kvällsrundan....





....och jag är mätt, trött och belåten efter kvällsmaten










Idag inträder vintersolståndet, den kortaste dagen och längsta natten på året men sedan vänder det och vi går mot ljusare tider....Så skönt för jag gillar inte mörkret alls.....






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar