"Twingly statistik"

lördag 17 februari 2018

Bad....invigning



Matte frågade Robban om han kunde bada Albin och mig och det kunde han. Matte tycker att vi har kliat oss ovanligt mycket den senaste tiden och det kan jag hålla med om att jag har gjort och det har varit ganska så irriterande. Att bada var dock  inget som jag såg fram emot precis. Robban fick bära in mig i duschrummet men väl där fick jag beröm för att jag stod så stilla under hela proceduren....




Nybadad....hatar att bada men det kändes ändå skönt efteråt




Albin har mer underull än mig och tar längre tid att torka. Pälsen blir otroligt mjuk och lurvig på honom. Han tyckte att det var riktigt skönt med ett bad....Ja, pälsen blev ju lurvig på mig också förstås och det doftar gott i hela lägenheten av de här medlen













Idag var det högtidlig invigning av den nya skolan. Matte och Robban gick dit för att kolla på den supermoderna skolbyggnaden. De blev väldigt imponerade av de otroligt fina klassrummen, matsalen, aulan, all teknik samt alla välutrustade lokaler för specialämnen som slöjd, musik, fysik, kemi, teknik m.fl, för att inte tala om de snygga toaletterna. Det måste vara kul för lärarna att få jobba i en så smakfullt inredd och välplanerad skola sa matte som själv tidigare har jobbat som obehörig lärare på högstadieskolor där miljön inte alltid har varit den allra bästa för varken elever eller personal. Den här skolan är för årskurs 4 - 9.



Mycket folk hade samlats och alla vill ju gå in på en gång. Väl inne blev det inte trångt för det var gott om utrymme. Kommunen bjöd på kaffe, festis och kanelbullar. Musikskolans elever bjöd på underhållning.










Vi har bara gått kortare promenader idag eftersom vi inte hade torkat ordentligt efter badet. Det var -2 grader men  solen tittade fram ibland så det kändes inte kyligt alls...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar