"Twingly statistik"

torsdag 4 april 2019

Skönt väder....grävmaskin...pollen




Tack o lov blåste det inte lika hårt idag. Det har varit riktigt skönt väder, +8 grader och sol som tittade fram emellanåt...



Oj, nu kommer en massa skolbarn igen. Måste hålla koll på dem..



Nu tycker jag faktiskt att det är dags att jag snart får leta efter korv i träden. Det var länge sedan sist..Hittade ett färskt grässtrå i alla fall. Alltid något...






Albin kollar in två skoltjejer som sitter med en varsin energidryck. Är det lunchen månntro?




Albin fick gå in genom källaren denna gång...







Lite senare dyker en stor grävskopa upp och gräver upp asfalten utanför Albins rum och intill källaringången. Vet inte vad som är på gång?



Nog för att Albin gillar arbetsfordon men han tycker nog att det är lite väl högt buller precis utanför fönstret. Han hade ju kunnat flytta på sig men han låg kvar och såg lite lidande ut..








Matte satte sig en stund och vilade. Det var skönt i solen..





....medan Albin fick kolla in den stora grävmaskinen på lite avstånd. Han är helt fascinerad av dessa arbetsfordon av någon märklig anledning...





...men det är inte jag. Matte undvek att gå på baksidan med mig för hon vet att jag blir stressad av stora tunga och bullriga fordon..

Nu börjar buskarna slå ut på riktigt. Mattes ögon och näsa rinner av allt pollen. Är det inte det ena så är det något annat..





En granne kommer så nu ska väl matte stå och prata med henne en stund förstår jag..








Tack o lov har grävandet slutat för dagen så man kan ha balkongdörren öppen. 

Albin har satt sig på mattan i vardagsrummet för att visa att han vill ha sin kvällsmat där...Tidigare idag åt han i hallen....Knäpp kille...








Vi fick gå upp jättetidigt i morse så det har varit en lång dag och den är ju inte slut än. Robban började jobba sju och innan dess kom han hit och gick morgonrundan med oss. Han slutar kl 18.00 och så tar det väl en halvtimme innan han är här och då ska han gå kvällsrundan med oss. Han är bjuden på mat hos Lenas föräldrar så han ska dit efter rundan men jag tror att han är rätt så trött...













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar