"Twingly statistik"

onsdag 10 juli 2019

Långpromenader....hundmöten...insektsfobi..





Idag fick vi dubbla långpromenader i underbart skönt väder, lagom varmt med runt 18 grader.

Matte tog Albin först vid tiotiden och en timme senare var det min tur.....



Matte var djupt imponerad av Albin när det gällde hundmöten idag. Här ser han boxern och hans matte komma men han satt så lugnt och stilla intill elrullstolen tills de hade passerat förbi trots att boxern visade stort intresse för honom...


Nästa möten var med två unga nyfikna franska bulldoggar. Albin satte sig lugnt ner och lät dem passera förbi även om de två inte hade någon större lust att gå vidare...

Sedan mötte de flera hundar av olika storlekar på eftermiddagspromenaden också men Albin skötte sig jättefint varje gång...Han har verkligen gjort stora framsteg den senaste tiden.






Jag har fått vittring på något riktigt spännande...



Jag har gjort mina toabehov och undrar om vi verkligen måste fortsätta och det måste vi enligt matte



Det var varmare på eftermiddagen så det blev jobbigare för mig. Bilden togs vid cirka 16.30-tiden och då var det 22 grader. Matte tog en något kortare runda och dessutom åkte hon riktigt sakta för hon såg att jag inte gillade värmen 








Det är riktigt varmt ute på balkongen men Albin envisas med att vara där och antagligen beror det mycket på att det fanns ett flertal flugor här inne tidigare idag och han har ju insektsfobi som visar sig främst inomhus..Matte måste kolla så att det inte finns några flygfän i hans sovrum på kvällarna när han ska lägga sig för natten för då får han panik..



Jag föredrar soffan. Snart ska vi gå kvällsrundan. Matte tar väl Albin först som vanligt men det gör inget bara det går fort för jag längtar efter mitt kvällsgodis...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar