"Twingly statistik"

onsdag 15 juli 2020

Promenader....regn....strandskator....blåbär...





Dags att kasta använd kattsand igen...




Nu är de igång och fixar till fotbollsplanerna igen trots att de har en robotgräsklippare som är igång så gott som hela dagarna..



Albin ute på sin morgonrunda...Vi hade tur för vi slapp regnet på morgonen men vid niotiden öppnade sig himlen igen och sedan har det regnat i stort sett hela dagen...








Matte var ju tvungen att ta en promenad med Albin vid elvatiden eftersom han alltid behöver bajsa på förmiddagen. Regnet vräkte ner men han bryr sig inte alls om det...




Allt ska han kolla på, varje ljud, varje rörelse iakttas...



Kan jag sätta mig här?




Nej, det gick inte för nu kom en cyklist som störde toabesöket...Det är bara det att matte inte tyckte att det var så himla kul att vänta på att Albin hade bestämt sig med tanke på ösregnet även om hon hade regnställ på sig. Sitsen på elrullstolen hinner bli plaskvåt medan matte ska plocka upp efter oss också...



...sedan var det min tur. Jag gör i alla fall ifrån mig snabbt när det är sånt här väder





Tyckte att jag hörde något mysko ljud vid ishallen






Vi tog en promenad vid 18-tiden då Robban kom hit efter ytterligare en jobbig arbetsdag. Nu hade det slutat regna och det var riktigt skönt ute...







En dvärgschnauzer hade vissa åsikter om Albin och mig...



På fotbollsplanen fanns ett gäng fåglar som vi inte har sett tidigare. Det var strandskator som troligen letade efter mask. De såg väldigt fina ut i alla fall....


Bild från Wikipedia
Strandskata. De syns mest utmed kusterna men kan också häcka inåt landet


Robban fick ett mobilsamtal så vi sitter och väntar tills han har pratat klart









Robban har beställt 5 liter blåbär av en privatperson till matte som han får hämta på fredag. Det finns tydligen mycket blåbär i skogarna just nu...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar