"Twingly statistik"

fredag 26 november 2021

Ensamma...kalla promenader...




Just nu vilar jag efter kvällsmaten. Den här dagen har inte varit så jättekul. Matte och Robban åkte iväg redan strax före 8.30 och vi fick inte följa med. De kom inte hem förrän kl tolv.






De hade varit hos frissan i Arboga och klippt sig båda två.







Sedan åkte de och lämnade in sommardäcken till Robbans nya bil på däckhotellet. Han bytte bil igår till en Dodge RAM, nere i Kungälv nära Göteborg 




Därefter stannade de till vid ÖB och där var de inte ensamma precis. Det var fullt både på parkeringen och inne i butiken. Matte visste ju vad hon skulle ha så det gick ganska så snabbt ändå. 


Matte köpte en ljusgardin och en ljusslinga till balkongen. Nu hoppas hon att Robban kan sätta upp dem i morgon bitti, för han hade bråttom till caféet, eftersom de kom hem mitt i lunchen, som idag var fläskkotlett, stekt eller kokt potatis och champinjonsås. Hans kompis kunde bara jobba fram till tolv.








Matte tog förstås först ut Albin på en långpromenad. Nu var det kallt, -5 grader



Och långt därborta går en liten hund, inget som Albin missar förstås..






Kollar in barnen på förskolan. Jag tror att ett barn har ramlat och slagit sig men det upptäckte personalen..



Det var ett fasligt liv på fåglarna också...



...och här hör jag en hund som skäller ilsket men jag ser då ingen



.... som vanligt finns det många intressanta dofter kring lyktstolparna








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar