"Twingly statistik"

lördag 7 juni 2014

Bilutflykt....Sorunda...hundrastgård



Idag har vi gjort en ny bilutflykt. Vi besökte Sorundafestivalen. Den har pågått i tre dagar så det var på sluttampen som vi var där.....



Sorunda kyrka









Först tyckte jag att det var spännande att komma till en ny plats men det gick snabbt över när barn  började smälla ballonger i närheten av oss….Jag blev riktigt skraj faktiskt……...och dessutom var det lite väl många barn som busade runt….Jag litar inte riktigt på dessa små människor…







När det var dags för fika gömde jag mig under bordet…..Tack o lov var vi inte där så himla länge……












Vi tog en omväg när vi skulle åka hem och stannade till vid en stor och fin hundrastgård och det för att jag skulle få springa av mig…….men det blev inte så mycket spring. 












Det fanns så många nya spännande dofter som jag måste undersöka…….




Nu vill jag åka hem...



Tänk om kommunen kunde anordna en sådan hundrastgård här hemma. Det finns så många hundar i Nynäshamn och det finns ingenstans som vi hundar får vara lösa….

De pyttesmå rastgårdar som finns är det aldrig några hundar i…Matte tycker att det är ynkligt att kommunen inte fixar ordentliga rastgårdar till oss och det är jag beredd att hålla med om…….

Hon tjatar alltid om de stora fina rastgårdarna som fanns i Lund som hennes dåvarande hundar Eros och Jacinto dagligen besökte och där de kunde leka med sina kompisar…….



Eros i hundrastgården i Lund. Hans favoritsysselsättning var att leta upp tennisbollar i buskagen. Det låg en tennisbana intill och det hamnade ofta tennisbollar i rastgården.





Jacinto och hans bästa kompis, schäfertiken Moa. De älskade sin rastgård. Tyvärr finns inte Moa heller i livet längre. Bilderna är från början av 2000-talet.



Jacinto hade också varit gatuhund men i Spanien. Det hade varit kul om jag hade fått träffa honom. Matte säger att jag påminner mycket om honom både utseendemässigt och i sättet.......















Jag har precis kommit in efter en promenad och behöver vila efter dagens äventyr......Leo sträcker alltid ut sig som om det bara var hans soffa och han flyttar sig aldrig frivilligt....












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar