"Twingly statistik"

söndag 17 maj 2015

Gladare, lugnare o modigare....







Det är söndag och då skulle vi egentligen ha avslutning på kursen i vardagslydnad men matte har skjutit upp den till nästa söndag och det var nog tur på flera sätt.




    Det regnade i morse och långt in på dagen..





    Robban har ju inte sin bil hemma. Den står i Kungsör eftersom han har långtradaren här och den kan man ju inte ta till kursen.  Och Albin har aldrig åkt pendeltåg så vi vet ju inte hur han klarar av det? Matte tänkte att vi snart ska försöka åka ett par stationer med honom och se hur det går...







     Och så har matte haft en jättejobbig yrsel idag....


Nu får vi hoppas på bättre väder nästa söndag och att matte mår bättre då......








Vi har bara tagit kortare promenader idag men vi var ju ute så länge igår så det gör ju inget. Jag vill dessutom helst inte vara ute i regnväder.


Albin kollar på en hund som springer inne på fotbollsplanen


Jag tittar på en liten fågel....




Albin väntar på mig och matte




Oj, så blött det var i skateparken. Det har regnat rejält....



Albin ville också upp på gräsvallen....




Robban skulle in i närbutiken så det blev ett kort stopp där  utanför. Det satt två småhundar där och de stormskällde ilsket på oss hela tiden men varken jag eller Albin brydde sig....
















Vi fick världens godaste kvällsmat idag. Matte hade nötstek till middag och vi fick bitar av köttet i vår mat. Till och med Albin slickade skålen jättenoga. 

Albin känner sig visst lite spänd i köket och är inte gärna där när jag är där inne. Fattar inte varför? Men det fattar matte. Hon påstår att jag är alldeles för matfixerad så Albin känner sig osäker och vet inte om han vågar äta men han behöver inte vara orolig för matte passar på mig hela tiden så jag har inte en chans att sno hans mat. 

Även när det inte är mat på gång vill han inte gärna vara i köket om jag är där och det känns inte helt bra. Han har en himla respekt för mig  samtidigt som han känner trygghet i närheten av mig har jag märkt.











Arlanda 22 mars

Det har gått åtta veckor sedan Albin kom till oss och det är jättekul att se hans utveckling. Den deppiga och rädda killen blir allt gladare, lugnare och modigare.












Vera

17 maj 2009  -  26 maj 2013


Matte hade tidigare en Sankt bernhardstik, Vera. Hon skulle ha fyllt sex år idag. 

Både matte och Robban saknar henne jättemycket. Hon dog plötsligt och alldeles för tidigt av en aggressiv cancer. Så sorgligt på en så fin och mysig hund!











Carpe Diem







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar