"Twingly statistik"

torsdag 25 juni 2015

Inköpsrunda.....b-vitaminer....



Cirkusen var på väg bort i morse när vi gick morgonrundan så idag såg jag inte djuren. Lite synd.....



För övrigt har vi tillbringat lång tid i bilen då matte och Robban skulle på inköpsrunda innan Robban skulle iväg och jobba.. 

Först skulle de storhandla på ICA Maxi förstås och det tog en evig tid. Nästa stopp blev Lidl för grönsaker och choklad. Djurboden nästa för inköp av kattsand och b-vitaminer till oss hundar. B-vitaminer är bra för mycket men det bästa är väl att fästingarna håller sig borta också. 

Nu har jag ju bara haft två fästingar på mig i år och Albin bara en men det skadar ju inte att ta lite vitaminer ändå tillsammans med det giftfria fästinghalsbandet.


Sedan skulle Robban till Mekonomen. Han skulle köpa något till långtradaren. Till slut stannade vi till vid närbutiken för matte skulle hämta ut paket.  

Det är så praktiskt och skönt med grinden där bak så att luckan kan vara öppen så att Albin och jag får frisk luft. Det är ju tonade rutor och det bidrar också till att det inte blir så varmt i bilen. Nu hittade Robban skuggiga platser att parkera på för det var nog bra varmt i solen ändå.







Inköpen tog flera timmar så lunchen blev förstås starkt försenad för innan vi fick den skulle vi förstås ut på en promenad också vilket jag inte hade den minsta lust till. Men vad bestämmer jag?




För en gångs skull går jag före Albin. Jag har bråttom hem till lunchen

















Carina är ledig idag. Hon kom hit eftersom hon inte har någon dator. Matte betalar hennes räkningar över sin internetbank. Det blir billigast för Carina så.













Tänkte ta en tupplur ute på balkongen.....





...men så hörde jag grannens två hundar passera förbi så då kunde jag inte låta bli att kolla ut på dem....Den ena är en argsint jack russell. Den tiken gillar inte alls andra hundar. 

Matte berättade att hon alltid gjorde utfall mot stora sankt bernhardstiken Vera till och med. Snacka om att utmana ödet.....












Robban är i Kungsör för att hämta långtradaren. Han tycker att det ska bli spännande att jobba för nu har de en ny lastbil eller rättare sagt en bättre begagnad. Den förra var bra sliten.





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar