"Twingly statistik"

måndag 15 februari 2016

Allergi.....lite kyligare ute






Och jag som trodde att matte var på bättringsvägen. Det märktes inte i natt då hon höll mig vaken med sina eviga nysattacker. Nu tror matte i och för sig att det inte enbart beror på förkylningen. Hon är ju allergisk mot mycket också, bland annat mot pälsdjur men det kan ju vara något annat hon reagerar på också. Vad vet jag?  Hur som helst har jag ju bott här i drygt två år nu så då borde hon ha reagerat på mig tidigare. 

Jag vet att matte inte kan ha svarta djur för det har hon provat och det gick inte alls. Svarta djur har mer allergener och av den anledningen är det oftast svårare för allergiker att vara i närheten av dem....



Matte var för flera år sedan fodervärd åt en svart och glad labrador vid namn Ampus från Hundskolan i Sollefteå. Den utbildades senare till en skicklig servicehund. Under det dryga året hunden bodde hos matte hade hon en ständig klåda samt att näsan och ögonen rann för jämnan. Samma symtom får hon när hon masserar svarta hundar....

Matte köpte också en svart kattunge för många år sedan. Den blev hon tvungen att lämna tillbaka till uppfödaren för matte fick en svår andnöd så några svarta djur lär matte aldrig skaffa sig fast det är ju inte aktuellt heller..


















Lite kyligare idag, - 4 grader och frost på marken....



Separata rundor under dagen





Solen har tittat fram idag igen, skönt verkligen...





Albin tycker nog att det är spännande att upptäcka nya ställen där de inte brukar gå...Det finns många intressanta dofter. Just där han är nu vet jag att många vilda djur kan dyka upp. En anledning till att matte helst går någon annanstans med mig.....Albin är inte alls så viltfokuserad som jag är....




Matte glömde ladda batteriet så det blev inga fler bilder idag, inte första gången precis.......





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar