"Twingly statistik"

torsdag 17 mars 2016

Äntligen!....osäker....








I morse gick matte två morgonrundor med mig men jag kunde inte bajsa i alla fall. Jag har inte gjort det sedan tisdags eftermiddag men det kan ju inte ha funnits så mycket i min mage eftersom jag har haft diarré i så många dagar och sedan bara ha fått äta skonkost hela tiden




Ett gäng änder sitter och solar vid båtbryggan





Hur som helst gick vi först en runda sedan åt matte frukost för hon var lika hungrig som jag var. Jag fick också frukost med lite av den vanliga maten samt några fiskbullar innan matte gick ut med Albin....


...han läser också morgontidningen



...tror att Albin tycker att solen gassar lite väl mycket. Han blundar ofta när solen skiner. Han har kanske lika ljuskänsliga ögon som matte har





Albin låg på balkongen och kollade ut när matte gick morgonrunda två med mig. Hon hade hoppats på att jag skulle kunna bajsa men tji fick hon....Vi gick och gick men till slut var vi tvungna att gå hem eftersom matte skulle med pendeltåget...

Jag fick vara instängd i sovrummet eftersom jag inte alltid är snäll mot Albin när vi är ensamma hemma. Ja, det gick ingen nöd på mig för jag låg i min sköna bädd och hade en stor skål med vatten tillhands om jag skulle bli törstig. Albin hade tillgång till resten av lägenheten och sällskap av katterna om man nu kan kalla det för sällskap för jag tror att de sov hela tiden....Jag märkte att Albin låg utanför sovrumsdörren mest hela tiden. Han kände sig nog lite osäker tror jag....









Matte kom vid 15.30-tiden som hon sa. Då gick hon ut med Albin först innan hon tog en längre promenad med mig och ÄNTLIGEN kunde jag bajsa och avföringen var helt okej. Jag blev jätteglad för det var så himla skönt. Hoppas nu att jag aldrig råkar ut för det här igen.....














Matte fick recept på nya glas. Hon ska åka förbi optikern i morgon men först ska hon till ögonläkaren i morgon bitti igen.  Gula fläcken ska fotograferas. Matte har mycket sämre syn på höger öga. Enligt ögonläkaren borde matte ha gjort dessa undersökningar för länge sedan men hur ska man veta det? Varken tidigare optiker eller läkare har sagt något om det.

Robban skjutsar henne för han ska byta från bärgningsbilen till sin egen bil som står hos arbetsgivaren. Han är ledig i morgon efter en mycket arbetsam vecka.





Det verkar vara ett omväxlande arbete Robban har. Idag fick han klättra 3-4 meter upp i ett träd för att kunna vinscha och få loss den stora SUVen som hade kört upp och fastnat på en sten.  Trädet intill fick han såga ner och sedan såga upp det i mindre bitar för trädet hade ramlat in på granntomten. Detta hände mitt ute i obygden där det inte ens fanns en väg att åka på utan bara ett par hjulspår så Robban var smått orolig att han själv skulle fastna med den tunga bäraren i leran ...SUV- och tomtägaren kunde inte själv använda motorsågen så Robban fick rycka in även om det inte tillhör jobbet precis....


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar