"Twingly statistik"

fredag 4 mars 2016

Dagsregn.....pinnar





Idag har det regnat mest hela dagen, inga skyfall utan mest duggregn men så blött, grått och trist det har varit.....







Robban kom i morse efter sitt dygnspass på jobbet. Han var helt genomblöt från topp till tå. Han hade haft mycket att göra och det är väl inte direkt kul att ligga under bilar och meka i hällregn kan jag tänka mig men det hade han fått göra.....



Han åt frukost här, sedan var det dags för honom att åka till sjukgymnastiken.











Robban släppte av matte på Husläkarmottagningen. Hon har så svårt med andningen i detta väder. Det är rått ute och så finns det nog redan en del pollen i luften. Hon ville ha och fick Pulmicort att inhalera morgon och kväll. Hon har prövat med Bricanyl men det hjälper bara tillfälligt. Läkaren sa att hon skulle ta både ock tills vidare....


Matte har ju mycket besvär med allt slem också men tyvärr tål hon inte den slemlösande medicinen och det fanns inget annat som läkaren kunde rekommendera. Nätterna och morgnarna är värst och det kan jag intyga. Inte en natt kan jag sova utan att bli störd av mattes slemhosta.

Det positiva var i alla fall att lungorna lät bra.










När matte och Robban kom hem var det dags för en längre promenad. Jag hade ingen större lust att gå ut i regnet men blev förstås tvungen.






Usch, vad jag hatar det här vädret.....




....det gör inte Albin





Han skulle förstås rusa runt på grässlänterna i skateparken











När han inte skulle lukta mig i rumpan...




Det regnar ganska så kraftigt nu...




...men självklart ska Albin undersöka pinnarna också. Han är väldigt intresserad av pinnar men han vill inte ta dem i munnen....Jag bar faktiskt hem en pinne häromdagen även om det inte tillhör min favoritsysselsättning....




Väl hemma igen blev vi stående i källargången en bra stund för nu skulle både Robban och matte prata med en granne som vi mötte där....."suck"....Jag kunde bara tänka på min försenade lunch...



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar