"Twingly statistik"

söndag 10 april 2016

Sköna promenader...hundmöten




Det har varit en fin helg med riktigt skapligt väder




...några ska ut och åka båt




Albin kollar in en lösspringande större hund




...som försvinner med sin husse längs gångvägen




Det sticker upp vårblommor på de mest oväntade ställen






...och spännande dofter finns överallt




Matte och jag gick till närbutiken för även om matte storhandlade i fredags så glömde hon förstås att hon skulle ha rödlök...





Smågrabbarna i skateparken satt på pizzerians uteservering  intill närbutiken när jag stod bunden där. De käkade lunch och därefter åkte de förbi oss hit på sina kickbikes 




Under tiden tog Robban en kortare runda med Albin. Självklart mötte de flera hundar men Albin skötte sig jättefint enda tills Timo dök upp. Då började han med sitt studsande och gruffande igen....




Här kollar han efter Timo som är på väg hem




...och så fick han syn på att matte och jag också gick in i källaren










Robban orkar inte gå så långt ännu men han följde med på en promenad lite senare på dagen


Dags för ny promenad














Kort vilopaus








För ovanlighetens skull går matte och jag framför Albin



Albin sitter så fint medan matte och Robban pratar en stund med Ådis matte


....gamla fina Ådi



Vi går vidare




Det är många hundar ute i den fina vädret och Albin var riktigt duktig vid alla möten



Hemma igen












Jag börjar känna mig trött nu




Albin är också trött efter dagens aktiviteter



Härmapan Iris har lagt sig under bordet för att jag brukar göra det ibland




...och Leo har snott min favoritplats i soffan








Var den du är och
inte den du vill vara
för den du vill vara
kanske inte är den
du egentligen är




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar