"Twingly statistik"

tisdag 12 juli 2016

Grattis!....hopp....stolpar




Grattis Robban som fyller år. I och för sig har jag inte träffat honom idag. Han åkte och jobbade tidigt i morse och sedan fick han en långkörning så vi vet inte hur sent det blir innan han dyker upp. Han kan ju inte köra så fort när han bärgar en bil



Bild tagen häromdagen















Bild från morgonrundan....



Menar matte att jag ska hoppa över staketet? Alltså, det vill jag inte alls göra och det vet matte så himla väl...




...och inte går det att krypa under heller



Till slut gav jag mig och hoppade över för annars hade vi väl stått kvar där ännu. Matte är så envis...









Två timmar senare är Albin ute på sin runda


...som vanligt med nosen i marken


...och så måste han kolla in en schäfer som går en bit bort. Han försökte göra en ansats till utfall men matte fick honom på andra tankar....









Precis när matte tänkte ta ut oss på en rastrunda innan lunch så kom Carina. Hon hade en timmes rast så hon följde med oss ut. Hon hann äta av mattes äppelpaj i alla fall innan hon var tvungen att börja jobba igen. Carina var jättetrött för det blir långa dagar. Först hade hon kört pensionärer på morgonen/förmiddagen och efter lunch var det dags att köra tågersättning igen fram till åttasnåret i kväll. En körning som hon inte gillar, fram och tillbaka, fram och tillbaka igen och igen. Det är tröttsamt och enformigt...


Viktig urinmarkering...


Självklart trasslade han in sig i stolpen. Hade det varit jag så hade matte aldrig hjälpt mig utan jag hade fått lösa problemet själv. Carina och även Robban är mycket mer hjälpsamma....



Oj, här var det något mycket intressant





...och här också














Vi har precis varit ute igen före kvällsmaten och vi klarade oss från värsta regnskuren både Albin och jag...






Det finns mycket att lukta på i skogsdungen




Vi har faktiskt haft tur med vädret när vi har varit ute för vi har klarat oss från regnet alla gånger. Det har varit ett väldigt omväxlande väder, ömsom sol, ömsom regnskurar hela dagen....


Nyss vräkte regnet ner, nu skiner solen igen....mysko
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar