"Twingly statistik"

tisdag 10 januari 2017

En gråtrist tisdag.....rörigt



Som en vanlig tisdag så tog vi morgonrundan efter att matte hade laddat maskinerna i tvättstugan.  En maskin med juldukar och gardiner och så maskinen med Iris-handdukar, 28 stycken, fast två av dem kom från Albins och min bädd förstås....



Kollar in den gamla taxen som passerade förbi. Jag möter dem varje morgon...



Slaskigt och smutsigt är det verkligen, en riktigt gråtrist dag. +1 grader men blåsigt så det känns kallare



Trodde att det var Carinas buss som kom men det var bara en stor skåpbil. Så synd!



Idag har Albin verkligen hållit koll på omgivningen. Huvudet har gått som en propeller...




Tror att han hoppas på att få syn på Robban men han jobbar




...när han inte har gått med nosen i marken











Här har Albin pinkat känner jag



Matte och jag stannade till vid närbutiken. Egentligen skulle hon behövt åka till Ica Maxi men orkade inte...



Äntligen kommer matte. Här vill jag inte stå för nu är det faktiskt dags för lunch




Tog en annan väg hem och då finns det alltid spännande dofter som måste undersökas











Matte håller på att rensa i sina hyllor, dvd-filmer, cd-skivor och böcker som bara samlar damm och som hon inte vill ha kvar och det är en hel del. Hon har lite att gå igenom så det är ganska rörigt här nu måste jag säga. När matte rensar så gör hon det ordentligt.....

Det värsta är att hon sätter igång den otäcka dammsugaren stup i ett. Det måste vara dammigt i hyllorna....





Det är bara Iris som tycker att det är kul med storstädningen. Hon vill hela tiden hjälpa till men matte verkar inte alltför tacksam för det....Vi andra håller oss på betryggande avstånd...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar