"Twingly statistik"

lördag 7 januari 2017

Insnöade......julen slut


Matte hade rätt igår när hon sa att mer snö var på väg och inte var det lite heller som kom under natten. Dessutom har det snöat under dagen också....Inte förrän klockan 15.30 plogade de utanför huset så att det åtminstone fanns en liten gångväg att ta sig fram på. 




Morgonrundan tog vi vid åttasnåret men det var inte plogat någonstans så vi kunde bara gå halva den vanliga rundan. Matte kunde inte pulsa så länge i den djupa snön med sina onda knän.



Det var svårt att hitta en plats att göra mina toabestyr på. Så mycket snö överallt. Nu är jag inte så noga av mig så till slut satte jag mig bara ner. Det var nog värre för Albin...



Jag är så nödig men vart ska jag sätta mig?




...och att pinka var inte heller lätt



Här har han tydligen hittat något intressant under snön...




Det är ganska så kul med snö ändå.....




Oj, den gamla taxen har svårt att ta sig fram. Han försvinner ju i snön...




Snö, snö, snö precis överallt....





Pendeltåget låter väldigt illa....










Julen är över hos oss. Matte har plockat ner alla juldekorationer idag så nu står bara adventsljusstaken kvar i köksfönstret i ett par dagar till, ja och ljusslingorna på balkongen får lysa ett tag till förstås.




Så nu har det städats igen...











En spännande hockeymatch slutade nyss. 
Äntligen vann DIF en bortamatch, Rögle - Djurgården slutade 1 - 3
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar