"Twingly statistik"

söndag 23 april 2017

Hundgodis....sur...balkongen...katter





Vi gick en tidig morgonrunda för matte kunde inte ligga kvar i sängen. Jag hörde minsann att hon knappt har sovit någonting i natt på grund av smärtorna så det var tur att hon ställde in hundträffen, även om det var jättetrist.

Jag trodde att vi skulle slippa uppkäftiga småhundar eftersom vi var ute så tidigt men tror ni inte att jag blev utskälld av en mycket ilsken chihuahua som fick syn på mig. Fattar inte att den lilla hunden kan ha sådana röstresurser. Jag iddes inte ens bry mig utan nonchalerade hunden helt...










Tog en ny runda lite senare




Eftersom matte inte kan gå så långt just nu så kastade hon ut en näve godisbitar på gräsmattan som jag fick leta upp...



Att använda nosen tröttar ju mer än en promenad även om det är viktigt att röra på sig också...



Det här var jätteroligt och det är första gången som matte låter mig leta godis på marken. Hon är ju snål med godis överhuvudtaget för att jag går upp i vikt så lätt...




...men hon får gärna ge mig lite mindre mat i stället så kan vi fortsätta med godisletandet






En vacker storpudel passerade förbi. Jag såg nog att han fick godis flera gånger när han passerade förbi mig. Jag får aldrig godis när jag passerar andra hundar. Du behöver inte det eftersom du kan gå förbi hundarna ändå, säger matte. Så orättvist!




En vit katt sprang över vägen. Jag trodde först att det var Leo












Här är jag sur. Och varför det då? Jo, Albin kom hem och då ville han hälsa på matte men jag vill helst ha matte för mig själv så jag gick emellan. När matte sa till mig att Albin också måste få hälsa så blev jag sur. Jag är lite känslig för tillsägelser...



Albin är hemma en stund för Robban skulle hjälpa matte att fixa till balkongen




De har satt upp spaljéer som skydd i stället för kattnät och det är för nyfikna och orädda Iris skull.



Balkongen är inte helt inredd ännu men spaljéerna runt räcket är i alla fall på plats. Blommorna får vänta tills nästa helg...





Iris på inspektionsrunda




Det ska upp spaljéer längs den väggen också. Spaljéerna finns men Robban måste fixa en fästanordning först...




Iris funderar på om hon ska hoppa upp eller inte? Det ska hon inte....



Precis när allting var klart så kom det världens hagelskur men den slutade lika plötsligt som den kom...Riktigt aprilväder....

















Matte har skrivjobb att göra...




...och jag tar en vilopaus efter kvällsmaten




Leo går inte gärna ut på balkongen men han sitter däremot ofta i något fönster och tittar ut





Inte undra på att Iris så ofta är våt om tassarna. Hon doppar ju ner dem när hon dricker vatten och det gör hon titt som tätt. Och varför göra det lätt för sig och dricka ur katternas vattenskål som står direkt på golvet. Nej, hon föredrar den stora hundskålen som för övrigt bara hon och Albin dricker ur. Jag och Leo dricker ur katternas lilla skål...
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar