"Twingly statistik"

fredag 5 maj 2017

Promenader....värme....sorg




Kollar in en av de uppkäftiga småhundarna som vi ofta brukar möta på morgnarna...










Robban skjutsade matte till Coop för att hon skulle hämta ut ett paket igen...



...och jag låtsas som om jag har något väldigt intressant som jag måste koncentrera mig på eftersom jag inte vill in i bilen...

Nu åkte vi inte någon lång sträcka tack o lov.....




Robban gick en rastrunda med oss när vi kom hem igen



Till och med Albin har bråttom hem till lunchen. Märkligt, för han brukar inte alltid vilja ha lunch men han var väl hungrig idag...







På eftermiddagen kom Robban hit igen och då gick vi en längre promenad



Den stora pyrenéerhunden skäller igen men jag tycker att han låter hes...



Tror att Albin har det lite jobbigt med värmen....




...för han lägger sig gärna när vi kommer till någon skuggig plats





...och så la han sig igen













Matte och jag ska snart gå kvällsrundan. Albin är hos Robban och Lena......

Jag skrev ju att Lena inte kunde följa med på kvällsrundan igår men hon ringde och sa att hon slutade tidigare än planerat så hon kom hit men en timme senare än vanligt men det gjorde ju inget. Lena hade fått sin nya bil, en bättre begagnad Seat som bara gått 8000 mil och är mycket  välvårdad. Lena var helnöjd....





Även om jag inte är så förtjust i bilar så tycker jag att den är jättefin...






....men jag var förstås inte lika intresserad som Albin. Han hade nog gärna hoppat in i bilen













I kväll tänder vi ett ljus till minne av Villroy, en 13,5 år gammal irländsk setter som kom till hundhimlen idag. Det är en sorgens dag för hans matte som är en av mattes mest trogna kursdeltagare de senaste åren fast på kurserna har hon gått med sina andra hund, Molle.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar