"Twingly statistik"

torsdag 24 augusti 2017

Heldag ute....busig.....1:a fästingen



Albin och jag har varit med Robban hela dagen. Matte följde med på kvällsrundan igår så idag kunde hon inte ens stödja på vänsterbenet. Robban sa nyss till matte att jag har varit jättebusig och hittat på massor av djävulskap bara för att störa honom



...men jag tycker faktiskt att det är spännande med det här bygget nu







...snacka om mycket bråte och nu ser jag Lenas son uppe på uterummets tak



Han är extremt höjdrädd så det här var modigt av honom




Jag håller mig helst på marknivå jag också



Albin var mycket piggare idag igen



...han var också lite busig för han ville gräva en grop där han inte fick göra det




Vi kollar in en hund som passerar förbi ute på vägen





Jag fick en ordentlig tillsägelse av Robban så nu blev jag sur och gick till Albin i stället.







Robban hittade en fästing på mig igår, för övrigt den första i år. Albin har haft två stycken som har krupit på honom. Vi har inga fästingmedel på eller i oss men matte sa till Robban att börja spraya oss med huskuren som hon har gjort i ordning och som fästingar tydligen inte gillar så idag gjorde han det...Jag blev väl inte så jätteglad eftersom jag inte gillar det som är vått....













Matte blev tvungen att ringa till hyresvärden idag för balkongdörren gick inte att stänga. En hantverkare kom och fixade till dörren som nu inte får öppnas på något dygn. Samtidigt passade han på att smörja låset i ytterdörren som har kärvat hela tiden...











Igår läste matte ut den psykologiska spänningsromanen "I djup vatten" av Paula Hawkins. Matte tycker inte att den här boken var lika bra som författarens tidigare succeroman "Kvinnan på tåget"  men ändå var den svår att lägga ifrån sig. Boken är lite rörig i början men man kommer snabbt in i handlingen. Den är lättläst och välskriven.






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar