"Twingly statistik"

tisdag 19 februari 2019

Trist väder, trist dag....fullmåne



Efter morgonrunda och frukost åkte Robban iväg och har varit borta hela dagen. Först skulle han på ett studiebesök och sedan har han deltagit i ett möte...



...så det har bara blivit korta rastrundor idag i ett trist väder med återkommande regnskurar. Nu hade jag mer tur än vad Albin hade för det regnade mer när han var ute men jobbigaste var det nog för matte i det här fuktiga vädret. Vet inte hur många gånger hon har inhalerat astmamedicin men många är det...



Gott om spännande dofter som måste undersökas...




En liten snöhög fanns kvar bakom vårt hus, annars är det snöfritt




Nu är det liv på fåglarna igen...











Min sköna och fina bädd sprack sönder så jag fick ta Albins stora biabädd. Matte trodde att jag ville sträcka ut mig ordentligt men jag gillar att kura ihop mig...

Robban tog hit den svarta biabädden till Albin som fanns  hemma hos honom men Albin ligger oftast på sängen som finns i hans rum när det är dags att sova..









Och idag skulle han äta inne i vardagsrummet igen. Lite knepig är han med sina idéer...







Det är fullmåne. Dessutom är det superfullmåne, alltså månen är närmare jorden än annars. Den upplevs därför som större och ljusare.

Allt levande påverkas mer eller mindre av månen både på gott och ont. Vissa får svårt att sova i ett par dygn. Starka känslor är i omlopp. Olyckor och bråk kan uppstå! Och var försiktig med eld! Ta gärna emot healing och det är bra tid att meditera!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar