"Twingly statistik"

onsdag 18 september 2019

Långtråkig o trist dag....positivt besked




Vi har precis kommit in från en långpromenad. Det var jätteskönt väder, +13 grader, sol och vindstilla



Där borta går en glad irländsk setter. En ras som jag vet att matte gillar...






Två kvinnor passerade förbi oss med en varsin mindre hund. Jag skällde ut dem då jag tyckte att de kom alldeles för nära min matte. Matte tyckte förstås att det var himla onödigt gjort av mig...







För övrigt har den här dagen varit lång och mycket trist. Matte skulle vara hos allergiläkaren i Västerås kl 09.00. Robban skjutsade henne och de var tvungna att åka redan 07.30 för att hinna dit. Sedan var de inte hemma förrän strax efter 14 igen. Alltså många trista timmar och rätt så jobbiga då jag vaktar hemmet...Inte undra på att jag är trött!

Matte är ju allergisk mot de flesta mediciner men läkaren ville kolla om hon klarade av att ta pencillin nu. Han sa att alla andra mediciner kan hon vara utan men blir hon allvarligt sjuk eller råkar ut för allvarlig skada måste de sätta in pencillin. Det är det absolut viktigaste läkemedlet. Undersökningen tog 2,5 timmar då dosen Kåvepenin sakta trappades upp och matte klarade testet. Så jätteskönt för henne att veta att hon kan ta pencillin nu om olyckan skulle vara framme. Verkligen positivt besked. 

När de ändå var i Västerås så ville matte till IKEA. Hon skulle kolla på en fåtölj och så skulle hon köpa en läslampa. Hon har ju haft så dåligt lyse vid sängen så hon inte har kunnat läsa lika mycket som tidigare sedan hon blev tvungen att slänga golvlampan. Hon köpte en lampa och hoppas nu att den ger ett bättre och starkare sken!

Matte och Robban passade på att käka på IKEA. Matte åt god rödspätta och Robban kebabtallrik som också var riktigt god enligt honom.

De hade så praktiska brickvagnar som man drog fram och det var ju bra eftersom matte går med kryckor och Robban har armen i mitella. Då är det svårt att bära två brickor med mat, dricka m.m. Väldigt smart faktiskt! Varje vagn kunde ta tre brickor.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar