"Twingly statistik"

torsdag 5 september 2019

Promenader...kantarellsök....bra minne...




Det har regnat ordentligt under natten. Vi tog morgonpromenaden klockan åtta för att undvika att hamna i all trafik till skolan...




På hemvägen vill jag alltid stanna till vid det här trädet för att se om det har kommit till några nya intressanta dofter...



Väl hemma fick jag syn på Robban som parkerade bilen. Jag blev förstås jätteglad. Robban tog morgonrundan med Albin...








Robban hade med sig lite kantareller som matte fick av Lena. Hennes svägerska hade varit i Karlstad och plockat mängder med kantareller....



Matte tog med sig några kantareller på förmiddagspromenaden. Hon skulle testa om jag fortfarande kunde leta efter svampen. Jag fick inte titta när hon kastade ut ett par kantareller i terrängen. Hon hade inte tagit i dem så hennes doft fanns inte på dem heller. Först blev jag lite förvirrad och visste inte vad jag skulle leta efter men det tog inte lång stund förrän jag hittade den första och sedan var det full fart....



Matte blev jätteglad....






...och så hittade jag nästa





...och nästa


Matte tyckte att jag var jätteduktig eftersom det är minst fyra  år sedan jag var med på mattes kantarellsökskurs men som matte alltid har sagt till sina kursdeltagare: en hund glömmer aldrig en doft den har lärt sig känna igen..Jag är väl ett levande bevis på det..Kul med uppskattning och nu fick jag belöningsgodis efter varje kantarell...Vi gjorde om söken tre gånger och jag hittade alla...

Albin undrade först över vad jag hade för mig?



...men var måttligt intresserad. Han drack vatten medan jag jobbade..Jo, han fick också ett par godisbitar fast han inte hade gjort något...Lite orättvist kanske?









Sedan fortsatte vi långpromenaden...



Skön vila medan Robban gick in på Ica och köpte potatis




Kommer han inte snart?





Nästa stopp blev vid Torgkiosken. Matte skulle hämta ut ett paket. Hon hade skickat efter gardiner och fick då välja mellan Postnord och Schenker. Självklart valde matte Schenker. Hon beställde gardinerna sent i förrgår kväll och de hade redan kommit. Så snabbt hade det aldrig gått med Postnord...







Eftermiddagspromenad och jag har bråttom för jag vill hem till kvällsmaten



...självklart ska Albin skvätta lite här och där just då. Han hade inte alls bråttom utan lunkade på i långsam takt..Jag gick ett par meter framför Robban och Albin lika långt bakom...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar