"Twingly statistik"

tisdag 17 september 2019

Trött...skönt väder....hundar....




I morse var jag ovanligt trött när det var dags att stiga upp vid sjutiden...



En timme senare tog vi morgonrundan matte och jag..Robban kom hit precis när vi kom hem så han gick morgonrundan med Albin




Det har varit riktigt skönt väder hela dagen, de jobbiga stormvindarna har bedarrat...



Vissa platser måste jag alltid undersöka extra noga...





Det är bra konstigt att bara för att det är fint väder så ser vi massor av hundar ute, hundar som vi aldrig ser annars. Vi går ju våra promenader i alla väder men det är vi tydligen ganska så ensamma om. Det är högst fem hundar till som vi alltid möter oavsett väderlek. Vad gör alla andra då?

Det finns knappt 1100 hundar registrerade i den här kommunen och så finns det ju alltid ett visst antal oregistrerade...


Hur som helst var Albin jätteduktig oavsett vilken hund som vi mötte eller som plötsligt dök upp



Är vid en vägkorsning och där det dök det upp hundar från alla håll samtidigt. Ett par av dem var inte lika duktiga som Albin var...






Jag var ju trött i morse och nu är jag trött igen. Måste vila innan kvällsrundan..



Leo har "gömt" sig nedanför mig







SHL har startat. DIF åker till Växjö för att spela mot dem. Det blir tufft! Får väl hoppas på det bästa ändå! Det gick ju bra för fotbollslaget igår 😊










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar