"Twingly statistik"

onsdag 13 november 2019

Barmark...småhundar....tussar...




Idag var det barmark och gröna gräsmattor igen. Så skönt att den knaggliga isen är borta...



Jag fick jättemycket beröm av matte när vi var tvungna att passera en hundägare med barnvagn och två ilsket skällande dvärghundar på den trånga gångvägen. Jag tittade inte ens åt dem när de studsade och hoppade hej vilt och ville komma åt mig i sina utsträckta koppel. Jag kan inte för mitt liv begripa varför hundägaren inte drar till sig sina hundar och tillrättavisar dem när de uppför sig så illa och matte tycker också att det är riktigt trist att så många småhundsägare inte fostrar sina hundar..Det är inte hundarnas fel att de uppför sig som de gör. Jag är inte säker på att Albin hade tolererat att bli så provocerad...







Vid elvatiden tog vi långpromenaden. Albin spanar in en boxer på avstånd...





Matte hade glömt furminatorn hemma så Robban fick rycka bort en massa lösa tussar på mig medan jag sniffade in god matdoft från äldreboendet intill...







Robban tog sedan Albin med sig och åkte till Snabbgrossen i Eskilstuna för att handla. 


Matte fick grönsaker och choklad som han hade köpt till henne. Nu har matte choklad så det räcker lång tid framöver och det blev hon glad över förstås...








Matte tog en längre promenad med mig efter lunch. Det kom ett par regndroppar men mer blev det inte tack o lov...






Matte ringde till sin läkarstation idag för att fråga hur det gick med remisserna till röntgen och ortopeden som läkaren skrev redan 1 augusti. Matte har inte hört ett knyst från någon av mottagningarna ännu.
Sköterskan sa att det måste ha uppstått något missförstånd trots att matte pratade med dem senare i september också.. Remisserna skulle skickas när matte hade gått artrosskolan men det gjorde hon för flera år sedan och hon behöver ju inte gå den en gång till. Läkaren ska ringa matte i morgon bitti. Problemet är att matte har mycket svår smärta i knä och höft och knäet är dessutom enormt svullet som det var redan då matte var hos läkaren. 






Vilar inför kvällsrundan som matte får ta med oss idag. Lena och Robban är på middag hos Lenas bror men Robban tog en långpromenad med oss innan han åkte så nu behöver vi bara pinka...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar