"Twingly statistik"

måndag 13 april 2015

Jobbig dag...buller....derby



Oj, vilken jobbig dag det har varit. Jag fick nästan ont i huvudet av allt buller…..

Hantverkare skulle komma och installera fibernät i lägenheten. De skulle komma mellan 9 – 17. Vi väntade hela förmiddagen. När det var dags för lunch tog matte ut mig på en rastrunda. 


















Då mötte vi en av hantverkarna som sa att de skulle komma till oss efter sin lunch och det gjorde de. Vi hade ju hört att de borrade i andra lägenheter hela morgonen så jag förstod att det skulle bli jobbigt. Jag hatar höga ljud…..Jag fick hälsa på ”gubbarna” men sedan stängde matte in mig och Iris i sitt sovrum.

Jag stängdes in för att jag tycker att borrandet är otäckt och Iris för att hon är så himla nyfiken och inte kan lämna ”gubbarna” i fred när de jobbar. Iris ska alltid vara med. Hon är minsann inte rädd för någonting tror jag.

Albin fick vara på balkongen. Han var inte rädd för oljudet utan för de främmande stora karlarna. Leo gömde sig i badrummet. Han gillar inte heller höga ljud och är lite skygg för främmande människor.



Sicket jäkla oväsen de förde. De borrade längs väggen i hallen och sedan väggarna inne i vardagsrummet. Det tog ett par timmar innan de var klara. Inte nog med det. 



Sedan tar matte fram dammsugaren och den gillar jag inte alls. Snacka om att "gubbarna" hade skitat ner. Det var byggdamm överallt så matte fick storstäda. Robban kom och hjälpte henne att torka av bokhyllorna och slita ner alla gardinerna som matte tänker tvätta i morgon.












När de var klara tog vi en tur till ICA för matte var tvungen att handla och därefter tog vi en långpromenad.








Har fortfarande bilbältet på mig....



Vi går på varsin sida om vägen....

















Nu efter kvällsmaten är både jag och Albin trötta och helt utslagna.














Matte och Robban ska kolla på derbyt Hammarby – Djurgården så det passar ju bra för oss att sova under tiden. Matte tror att Djurgården får det svårt mot Hammarby för hon gillar inte DIF:s spelupplägg. De är alldeles för defensiva. Det är kul med derbyn men varken matte eller Robban vill vara på plats för allt bråk runt arenan när man ska till eller efter matchen. Inne på arenan är det ingen fara förutom alla bengaler som matte inte alls gillar och just nu är arenan fylld av rök.....























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar