"Twingly statistik"

tisdag 12 januari 2016

En strulig morgon...snö o sol






Matte försov sig i morse, vilket är mycket ovanligt när det gäller henne men det har väl med förkylningen att göra kan jag tänka mig. Hon vaknar ju femtielva gånger på natten.....

Matte skulle alltså ha tvättstugan och blev nu drygt en timme försenad så hon tog bara en maskin med Iris nedkissade handdukar......När hon hade laddat maskinen så skulle hon gå morgonrundan med mig men då ringde Carina och sa att hon var på väg hit för hon hade väntetid mellan skolkörningarna.. Matte väntade tills hon var här så att hon kunde ta Albin och vi kunde gå tillsammans....

Albin ville först inte lämna sin bädd så det tog sin lilla tid innan vi kom iväg.....







...som vanligt hade Albin lite stretchövningar för sig




Plötsligt dyker Robban upp från sitt nattpass på jobbet. Jag blev jätteglad när jag fick syn på honom och det blev förstås Albin också. 










Det blev alltså en mycket sen frukost för mig för matte var ju tvungen att ta hand om tvätten också innan nästa hyresgäst dök upp.....Inte alls kul så hungrig som jag är på morgnarna..... 
















Några timmar senare när Carina hade åkt och jobbat igen tog vi en längre promenad i solskenet. Det hade snöat i natt så det var betydligt trevligare ute än igår






Här får jag syn på att min kompis som kommer där borta....




Timo










För övrigt har det inte hänt så mycket. Vi har gått ytterligare en promenad innan vi fick kvällsmaten.....


Tror att Albin vill att Robban ska leka med honom...



...men jag föredrar att ta en tupplur i stället





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar