"Twingly statistik"

onsdag 20 januari 2016

Promenader.....handdukar





När vi gick morgonrundan i morse fick Albin följa med för Robban hade precis kommit från jobbet. Det var inte helt enkelt att få upp Albin så tidigt men det gick efter lite lirkande....





Som vanligt går Albin och Robban en bit framför oss. Trots att Albin pinkar stup i ett så håller han hög fart medan jag drar benen efter mig som matte säger men hon går inte så fort själv så hon ska inte säga något....




Matte hade tvättstugan i morse i stället för igår då hon var iväg och storhandlade. Hon var till och med inne på Jysk och köpte fler billiga handdukar som Iris kan pinka på. Inte klokt egentligen att katten inte kan sluta med dumheterna att pinka i biabädden men matte är glad att hon håller sig till den i stället för att pinka på andra ställen och då helst i mattes säng som hon gör när matte har försökt att ta bort bädden så nu får den stå kvar ute i hallen...











Carina kom som vanligt. Hon hann äta frukost här men väntetiden mellan körningarna blev inte så lång för hon fick en extrakörning med passagerare från Gotlandsbåten som skulle in till Stockholm och sedan skulle hon snabbt tillbaka för att hämta skolbarn igen.....













Promenad lite senare....



Bygget av utegymmet går sakta framåt.....




Albin undrar nog vad det är för spännande som jag nosar på?



















Och ännu senare.....




Det var ett himla liv på ungarna som åker pulka i backen men jag var mer intresserad av en främmande hund som jag inte har sett tidigare....




Albin kollar också in ungarna. Han tycker nog att det ser  jätteroligt ut....Jag är inte lika förtjust i stojande barn...





Det börjar bli mörkt nu och det gillar jag inte.....


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar