"Twingly statistik"

torsdag 27 juni 2019

Problem bakben...tvång promenader....skjutbana...





Morgonrunda vid 07.30-tiden. Jag var först ute....



...och sedan var det Albins tur. Han är verkligen uppmärksam på precis allting. Här är det ett gäng ungdomar som har fångat hans intresse. De är på väg till fritidsgården som verkar ha någon dagverksamhet nu på sommaren. Bra tycker matte...










Matte stannar till lite då och då under långpromenaden så att Albin får vila. Han har ju problem med höger bakben och idag syntes det tydligt så matte får ta det försiktigt med farten och köra sakta...Albin blir dock jätteglad varje gång de ska ut...



En kort paus igen. Nu behövde han göra sina toabestyr men först måste förstås omgivningen kollas in...




...och så måste han käka några grässtrån







Jag är inte alls lika glad över att behöva gå en långpromenad bredvid elrullstolen även om jag går fint för det mesta. Jag har varit på toa och vill gå hem nu...



Dessutom har jag fått vittring på något som är mer intressant





...men matte tvingade mig runt på en promenad för hon anser att jag måste röra på mig men jag såg till att det blev några stopp på vägen. Jag är mer intresserad av att undersöka spännande dofter i min egen takt än att gå promenader...









Känner jag matte rätt så måste jag ta en längre runda i kväll också som jag fick göra igår kväll fast jag inte ville.

Robban har ju jobbat sedan klockan sju igår morse. Han övernattade i Göteborg men han vet inte ens om han hinner hem i kväll trots att han började sex i morse för precis allting har strulat för honom idag. Fel fraktsedlar till godsen, ombyggnationer, förseningar, väntan och noll koll vid lastning av pallar hos vissa osv. Problemet är att han bara får köra ett visst antal timmar och sedan måste han vila i 11 timmar. Enda ljuspunkten var tydligen att han kör en splitter ny Scania och det måste ju vara kul....








Nä, det blir ingen kvällspromenad för mig. Jag vägrar för nu har de börjat panga på skjutbanan också och inte lite heller. Vad skulle det vara bra för? Jag gömmer mig under öppna spisen...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar