"Twingly statistik"

tisdag 18 juni 2019

Rastrundor....regn/åska....punka...




Idag har matte gått alla rastrundor med oss eftersom Robban jobbar. Hon får ta kvällsrundan också för Robban är inte i Örebro förrän vid 22.30-tiden och sedan tar det väl någon timme för honom att ta sig hem och då är det för sent att komma till oss för då sover vi...



Det var riktigt skönt ute på förmiddagen, ja ända fram till lunch då det plötsligt började regna. Så typiskt för matte hade tänkt ta längre promenader med oss i elrullstolen men ville inte åka i regnet och bli blöt. Det ville inte jag heller...



Matte måste plocka upp efter Albin



...så det fick bli kortare rastrundor mellan skurarna



Albin hör röster och kollar efter om de har någon hund med sig. Det hade de inte...




Nu när maskrosorna är borta har det kommit en massa klöver och gullvivor i stället...






Tror banne mig att Albin har varit här...










Vi väntar på kvällsmaten...




Albin skulle äta i vardagsrummet och jag väntar på att han ska bli klar...





....en pytteliten bit broccoli lämnade han kvar till mig







Har tagit skydd för här är världens åskoväder just nu. Jag tänker inte gå ut på någon kvällsrunda i alla fall....


Matte fick nyss ett sms från Robban. Han har fått punktering på långtradaren och väntar på däckjouren. Det skulle ta någon timme innan de kom så han lär inte vara hemma på den här sidan midnatt. Han är fortfarande kvar i Göteborg så det blir nog inte mycket sömn för honom i natt för han ska iväg i morgon bitti igen...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar