"Twingly statistik"

söndag 1 november 2020

Dagsregn...hundmöten...stelfrusen...reflexer...

 


Idag har det regnat mer eller mindre i stort sett hela dagen. Inte kul alls..




Där framme går en vit långhårig hund som jag inte har sett tidigare...





Albin hade ingen större lust att gå ut i morse. Trots att matte satte på honom halsbandet så rörde han sig inte ur fläcken



Och väl ute så hade han bråttom att få sina behov gjorda för att sedan ta god tid på sig innan de var hemma igen...







Regnet tilltog under långpromenaden men vad bryr sig Albin om det? Inte ett dugg...Här fick han syn på en flat....



Matte sa till honom att sätta sig ner tills flaten hade passerat förbi och det gjorde han. Senare fick de möte med en pudel och Albin var lika duktig då..



Han tar i och sprätter för kung och fosterland trots problem med bakbenet...




Som sagt, någon brådska har inte Albin trots att regnet vräker ner nu. Inte så bra när det gäller mattes nuvarande hälsotillstånd precis...







Hon kunde ju bara vända i dörren och ge sig ut i regnet igen men nu tillsammans med mig. 



Jag lovar att promenaden gick betydligt fortare för mig. Jag avskyr att bli blöt...






Sådana här dagar saknar matte ett badkar även om hon hellre duschar. Efter promenaderna var hon helt stelfrusen....






Vid 16-tiden kom Robban hit efter jobbet och då gick vi genast ut på en promenad igen...Nu hade regnet så gott som avtagit..



Det har kommit in ett flertal nya covid19-patienter på avdelningen...









Usch, snart måste jag ut i mörkret igen. Även om vi bara tar en kort rastrunda då får jag ha reflexhalsbandet på mig. Det gäller att synas i mörkret. Bilden är från igår kväll då vi mötte en helt svartklädd cyklist utan lyse och reflexer och som man inte kunde se förrän han var alldeles intill oss. Vansinnigt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar