"Twingly statistik"

tisdag 24 november 2020

Varannandagsväder...obstinat...

 



Det verkar vara varannandagsväder här för idag har det kommit trista regnskurar igen...



....en mycket viktig plats som Albin måste utforska varje morgon...




Albin fick vänta medan skolklasserna passerade förbi






Det var uppehåll i regnandet när Albin startade sin långpromenad men det uppehållet varade inte länge..Ju längre de gick, ju kraftigare regn...Här kollar Albin in en mindre svart hund...




...men vad bryr sig Albin om att matte blir genomvåt?



Allt måste noga undersökas..



Regnet avtog när det var min tur att gå ut men matte fick nästan dra mig runt på promenaden...Matte tycker att jag har blivit riktigt obstinat och trotsig då jag gör allt för att förkorta våra promenader. Matte är lika envis och det är oftast jag som får ge med mig...



Vilket liv det var på de där två dvärghundarna..




Nej, nu regnar det igen. Nu vill jag hem..




...men självklart skulle matte ta en omväg







Vi ligger utslagna efter kvällsmaten...






Matte var nere i källarförrådet både igår och idag för att leta efter ljusslingan till balkongen men hon hittade den inte. Då säger Robban nu på eftermiddagen "men slängde inte du den när vi plockade ner den från balkongen förra vintern?" Och då kom matte ihåg att hon hade gjort det..."suck"...så nu måste hon köpa en ny...men hon fick ju upp adventsljusstakar och adventsstjärnorna i alla fall...





Dag 10 efter insjuknandet i covid19 är tydligen en brytpunkt, antingen vänder det till det bättre eller så blir man sämre. Dag 10 för Robban var igår och idag är han betydligt piggare även om kroppen är mycket trött och orkeslös...

Lena har ju suttit i karantän i en vecka, eftersom testet var positivt men hon har inte haft några symtom så hon började jobba idag. Detsamma gäller hennes yngsta dotter. Hon förlorade bara smaksinnet...

Däremot har Lenas brorson, 18 år fått covid19 nu och han har blivit smittad på gymnasiet i Köping. Många har insjuknat där...





Jag kollar in den fina och jättestora julgranen som vi har fått på torget och som nu är tänd








På kvällarna när Albin har lagt sig vill både Iris och jag ligga intill matte i soffan när hon kollar på TV...Jag försöker alltid morra ilsket för att skrämma henne men hon bryr sig inte ett skvatt om det utan ligger bara kvar....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar