"Twingly statistik"

torsdag 15 april 2021

Ampellilja.....promenader...salt....

 


Varje morgon sitter Iris och tuggar på sin älskade ampellilja. Det finns en i vardagsrummet också men hon tycks föredra den i köksfönstret






En skolklass väntar på bussen. De ska säkert iväg på någon utflykt



Det var bara nollgradigt i morse men det blev betydligt varmare under dagen. Sol och riktigt skönt väder...









Robban och Albin följde med på förmiddagspromenaden....



Albin undrar varför det tar så lång tid för mig?



....men jag kunde knappt slita mig från de här spännande dofterna




Matte var tvungen att stanna till vid Ica




På hemvägen mötte vi Lena




...och de pratade och pratade. Jag trodde aldrig att vi skulle komma hem till lunchen








Albin är på väg ut på eftermiddagspromenaden...



Han har varit på toa och det måste ha varit ansträngande så som han gäspar...





Äntligen hemma efter min eftermiddagsrunda






Vi stannade till vid apoteket för matte var tvungen att köpa salt som hon sköljer näsan med efter operationen. Hon brukar köpa det på apotea.se men glömde det vid sista beställningen. Snacka om prisskillnad! På apotea kostar exakt samma förpackning 39 kr och på apoteket fick matte betala 60 kr för dessa 20 st små påsar med salt. Ockerpris tycker matte och hur kan det vara så stor prisskillnad?












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar